حضور در المپیک در متاورس برای اولین بار!

المپیک در متاورس

تخمین زده می‌شود که امسال 15 میلیون نفر از المپیک در پاریس بازدید کنند. اما برای کسانی که نمی‌توانند حضور یابند، بازی‌های المپیک 2024 در متاورس نیز قابل جشن گرفتن است.

ورود المپیک در متاورس با سندباکس

سباستین بورگت، بنیان‌گذار و مدیر عملیاتی سندباکس {یک شرکت متاورس مستقر در پاریس} گفت که سندباکس چهار فعالیت مختلف را به افتخار بازی‌های امسال راه‌اندازی کرده‌است. بورگت گفت: “المپیک در متاورس فرصتی بی‌نظیر برای بسیاری از ورزشکاران شرکت‌کننده است، اما همچنین برای تماشاگران واقعی نیز چنین است. بخشی از هدف ما افزایش دسترسی جهانی به رویدادهایی مانند المپیک است و تشویق مردم از سراسر جهان به ساخت، ایجاد و بازی در جایی که ممکن است هرگز نتوانند خودشان به شخصه تجربه کنند.”

برای اطمینان از این موضوع، بورگت توضیح داد که ساندباکس در ابتدا “یونیفرم تیم ساندباکس” را راه‌اندازی کرد. بورگت اضافه کرد که به عنوان بخشی از عرضه لباس‌های تیم سندباکس، این پلتفرم یک رویداد مسابقه ورزشی درون بازی با جوایز ایجاد کرده است. جوایز شامل توکن سندباکس، SAND، و یک NFT اختصاصی است, او گفت. “محتوا شامل رویدادهایی از بازی‌ها از جمله فوتبال، بوکس و گلف است.”

با توجه به اینکه سندباکس در پاریس مستقر است، بورگت همچنین به اهمیت یک بازی جدید به نام “The City Jam” اشاره کرد. The City Jam به بازیکنان اجازه می‌دهد در طول المپیک ۲۰۲۴ در یک نسخه متاورسی از پاریس بازدید نمایند. بازیکنان می‌توانند شهر را کاوش کرده و با دیگران تعامل کنند و احساس حضور در رویداد واقعی را ایجاد کند.

در حالی که مفهوم متاورس هنوز در حال شکل‌گیری است، بورگت اشاره کرد که فعال‌سازی‌های المپیکی تاکنون ۲۵,۰۰۰ بازدید داشته‌اند. او گفت: “کاربران به طور متوسط ۴۱ مأموریت درون بازی را تکمیل کرده و تقریباً ۴۰۰,۰۰۰ دقیقه بازی کرده‌اند و این تعداد همچنان در حال افزایش است.”

در متاورس رنگ اولین متاورس ایران نیز محیط‌هایی برای ورزش وجود دارد. یکی از این محیط‌ها باشگاه بدنسازی است. برای کسب اطلاعات بیشتر وبلاگ ورود به متاورس باشگاه بدنسازی ایرانی رایگان را مطالعه نمایید.

جشنواره المپیک‌ها

یک گالری NFT جدید به نام «آرتورس» اخیراً در پاریس افتتاح شده است. مدیر گالری آرتورس، گریدا جانگ، در حال حاضر بر روی موضوع المپیک‌های فرانسه تمرکز دارد. آرتورس نمایشگاه‌های NFT را ارائه می‌دهد که انرژی و حرکت بازی‌های مختلف را از طریق رسانه‌های دیجیتال به تصویر می‌کشد.

جانگ گفت: «آرتورس با نمایشگاه‌های هنرمند هولتسنباین، جشنواره‌ای از المپیک‌ها را برگزار می‌کند که تقاطع هنر دیجیتال و روحیه المپیک را کاوش می‌کند.»

جانگ افزود که هولتسنباین پس از اینکه ۳۵ سال پیش به دلیل تصادف دوچرخه‌سواری دچار فلج چهاراندام شد، شروع به نقاشی با چرخ‌های ویلچر خود کرد.

گریدا جانگ افزود: «یکی از اهداف المپیک پاریس امسال، که پس از یک قرن دوباره در این شهر برگزار می‌شود، این است که افراد حاشیه‌ای را به جلو بیاورد.» او ادامه داد: «از طریق آثار این هنرمندان، می‌خواهیم نشان دهیم که هنر برای همه قابل دسترسی و برابر است.»

به گفته جانگ، این همکاری‌ها و تلاش‌های فردی، مرزهای هنر سنتی را به چالش می‌کشند و امکان کاوش در دنیای خلاقیت‌های جدید را فراهم می‌آورند و ارزش‌های هماهنگی و برابری را به نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه خاص از ۲۵ تیر تا ۲۵ شهریور، در طول دوره‌های المپیک و پارالمپیک، در گالری آرت‌ورس به نمایش گذاشته خواهد شد. جانگ افزود که امیدوار است آرت‌ورس به دنیای متاورس گسترش یابد تا امکان دسترسی جهانی را فراهم کند.

او اظهار داشت: «اگر نمایشگاه‌های ما محبوبیت پیدا کنند، قصد داریم آن‌ها را به متاورس منتقل کنیم و از قدرت‌های هنر دیجیتال برای رفع محدودیت‌های فضایی و زمانی استفاده کنیم.»

معرفی ابزارهای جدید در المپیک

سال جاری، تعدادی از ورزشکاران المپیک از حلقه هوشمند Web3 شرکت CUDIS استفاده خواهند کرد. ادیسون چن، مدیر عامل CUDIS گفت که این شرکت حلقه هوشمند با قابلیت Web3 خود را در المپیک امسال معرفی کرده است تا ابزارهایی برای پیگیری عملکرد ورزشکاران فراهم کند و به آن‌ها جوایز رمزنگاری‌شده ارائه دهد.

چن اشاره کرد که به دلیل آشنایی زیاد ورزشکاران با دستگاه‌های ردیاب عملکرد، اشتراک‌گذاری حلقه CUDIS با آن‌ها کار آسانی بوده است. با این حال، او همچنین افزود که CUDIS ورزشکاران را با دنیای Web3 آشنا می‌کند.

چن گفت: «مفهوم حلقه CUDIS بسیار ساده است. شما حلقه را می‌پوشید، از اپلیکیشن استفاده می‌کنید و به خاطر استفاده از آن پاداش دریافت می‌کنید. واقعاً یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای آشنا کردن افراد با Web3 است.»

چن همچنین توضیح داد که برنامه «سفیران ورزشکار حرفه‌ای CUDIS» با برگزاری رویدادهایی در پاریس در حین المپیک و رویدادهای آفلاین آینده آغاز خواهد شد. او افزود که این ابتکار به ارتقای سلامت کمک کرده و جامعه‌ای حمایتی در Web3 ایجاد می‌کند.

کیت نیفتون، پاروزن تیم آمریکا در المپیک 2024 پاریس، بخشی از برنامه سفیران CUDIS است. نیفتون گفت که ویژگی مربی هوش مصنوعی حلقه CUDIS در ارائه توصیه‌های خواب شخصی‌سازی‌شده بسیار مفید بوده است. او افزود: «همچنین از اینکه برای استفاده مداوم از حلقه و مربی هوش مصنوعی پاداش دریافت می‌کنم، بسیار خوشحالم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *