آیا نیاز است که متاورس روی زنجیره بلاک چین باشد؟

زنجیره بلاک چین در متاورس

در حالی که به نظر می‌رسد هیجان اطراف دنیای متاورس کاهش یافته‌است، برخی همچنان به کاربردها و پتانسیل آن برای آینده ایمان می‌آورند. در ادامه تاثیر زنجیره بلاک چین در متاورس و نظرات دیگران درباره آن را بررسی می‌کنیم.

کاربردهای فناوری بلاک چین در متاورس چیست؟

یکی از بنیان‌گذاران Imaginary Ones(مجموعه انیمیشنی و سه بعدی جذاب)، کلمنت چیا، معتقد است که افزودن زنجیره بلاک چین به متاورس مسائل “هدف” آن را حل نمی‌کند.

Cointelegraph با حرفه‌ایان Web3 تماس گرفت و ادعا کردند که کاربردهای غیرقابل انکاری برای متاورس در صنایع مختلف مانند بازی‌ها، املاک و گردشگری وجود دارد.

کلمنت چیا، یکی از بنیان‌گذاران گروه سرگرمی Web3 Imaginary Ones، گفت که برندهای بزرگ می‌توانند محصولات دنیای واقعی را در فناوری‌های جدید مانند متاورس ادغام کنند.

چیا اظهار کرد که در طول سفر شرکتشان، آنها توانستند برندهایی مانند Hugo Boss و Samsung را در اکوسیستم “تخیلی” خود ادغام کنند. چیا گفت:

“کاربران اکنون می‌توانند به راحتی دارایی‌های دیجیتال خود را داشته باشند، از طریق تکنولوژی زنجیره بلاک چین که شفافیت را تضمین می‌کند. توکن‌سازی نمایانگر تکامل در متاورس است، زیرا اجازه برنامه‌ریزی از طریق قراردادهای هوشمند را می‌دهد و امکان فرصت‌های بی پایانی را فراهم می‌کند”

در همین حال، ساموئل هوبر، مدیر عامل شرکت Landvault(بزرگترین شرکت املاک و مستغلات متاورس)، به Cointelegraph گفت که شرکتشان کاربردهای متاورس را در گردشگری، املاک و ورزش مشاهده کرده است.

خبر خوب این است که متاورس رنگ نیز کاربردهای فراوانی در زمینه‌های مختلفی دارد. از جمله این کاربردها در گردشگری است. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم وبلاگ نقش محیط‌های گردشگری در متاورس رنگ را مطالعه کنید.

هوبر تاکید کرد که سازمان‌ها در مناطق شورای همکاری خلیج فارس (GCC) از متاورس به عنوان یک ابزار برای “بازاریابی مقصد” استفاده می‌کنند. هوبر توضیح داد:

“متاورس می‌تواند راه عالی برای دولت‌ها، سازمان‌ها و برندها باشد تا یک منطقه را به مخاطبان گسترده‌تر از طریق تورهای مجازی، نمایشگاه‌های تاریخی و رویدادها به نمایش بگذارند.”

همچنین، هوبر گفت که متاورس برای معرفی املاک به مشتریان بالقوه در سراسر جهان استفاده شده است. “تکنولوژی دیجیتال و واقعیت مجازی افراد را از سراسر جهان به مشاهده املاک در خانه خود دعوت می‌کند.”

مدیرعامل Landvault همچنین گفت که شرکت با بسیاری از تیم‌های ورزشی همکاری کرده‌است تا تجربیات متاورس را ایجاد کند.

نقش زنجیره بلاک چین در متاورس چیست؟

وقتی از مدیران در مورد نقش زنجیره بلاک چین در متاورس پرسیده شد، نظرات متفاوتی داشتند. چیا ادعا کرد که فقط اضافه کردن زنجیره بلاک چین به دنیای متاورس مسائل “هدف” آن را حل نمی‌کند. او گفت:

“فقط اضافه کردن تکنولوژی زنجیره بلاک چین بر روی آن مشکل را به طور طبیعی حل نمی‌کند. باید بر روی ساختن محصولات عالی که ارتباطات عاطفی با کاربران ایجاد می‌کنند، تمرکز کنیم.”

چیا معتقد است که دنیای متاورس باید هدف خود را داشته باشد. او افزود:

“مردم باید بتوانند درون آن معنی و احساس تعلق پیدا کنند”

از سوی دیگر، هوبر معتقد است که هرچند دنیای متاورس بدون زنجیره بلاک چین هنوز هم “قدرتمند” خواهد بود، اما او گفت که ادغام تکنولوژی زنجیره بلاک چین به مزایای کلیدی دنیای متاورس می‌تواند منجر شود.

این شامل شفافیت از طریق رکوردهای ناپذیر، دارایی‌های دیجیتال منحصر به فرد مانند توکن‌های غیرقابل معامله (NFT) و مدل‌های پولی که به سازندگان و توسعه‌دهندگان راه‌های جدیدی برای کسب درآمد می‌دهد، است.

اگر با NFT آشنایی زیادی ندارید به شما توصیه می‌کنم وبلاگ آشنایی با مفهوم توکن NFT را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *