نماد سایت اخبار متا | متا نیوز

نقش متاورس در سلامت قلب و عروق چیست؟

نقش متاورس در سلامت قلب و عروق

نقش متاورس در سلامت قلب و عروق

هوش مصنوعی و متاورس به ابزارهای مهمی برای متخصصان پزشکی در تشخیص و مداخله در بیماری‌های قلب و عروق تبدیل شده‌اند. کارشناسان این موضوع را روز یکشنبه در کنگره قلب‌ شناسی شرقی و کنگره جهانی قلب‌ شناسی در شانگهای اعلام کردند. در ادامه نقش متاورس در سلامت قلب و عروق را بررسی می‌کنیم.

نقش متاورس در سلامت قلب و عروق و پیشگیری از مرگ و میر ناشی از آن

بیماری‌های قلبی‌عروقی عامل اصلی مرگ و میر در میان مردم چین هستند. بیماری‌های عروقی مثل واسکولار مشکلی است که شامل آترواسکلروز (تصلب شرایین) می‌شود و به اندام‌های مهمی مانند قلب، مغز، کلیه‌ها و اندام‌های حرکتی آسیب می‌رساند. در اینجا نقش متاورس در سلامت قلب و عروق و پیشگیری از مرگ و میرها دارای اهمیت زیادی است.

دکتر گه جونبو از بیمارستان ژونگشان در کنگره اعلام کرد: “بیماری‌های عروقی کل بدن را درگیر می‌کنند و نیاز به یک پلتفرم کارآمد و دقیق برای ارتباط بین پزشکان و بیماران برای مدیریت و مداخله مؤثر دارند.”

با استفاده از متاورس و مدل‌سازی هوش مصنوعی، متخصصان محلی قادرند ۹۵ درصد از موارد کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک (بیماری قلبی که ممکن است بدون علائم باشد) را شناسایی کرده و مداخله و کنترل به موقع ارائه دهند.

دکتر توماس گازیانو، رئیس شورای شرکای فدراسیون جهانی قلب (WHF) و رئیس علمی کنگره، اظهار داشت که تعداد کنونی متخصصان قلب نمی‌تواند پاسخگوی تقاضای بالای بیماران باشد. اما متاورس می‌تواند به حل این مشکل کمک کرده و ارتباط بین بیماران و پزشکان را بهبود بخشد.

همچنین متاورس رنگ که ورژن داخلی متاورس است در زمینه بهداشت و درمان فعالیت‌های گسترده‌ای دارد. نقش متاورس رنگ در سلامت قلب و عروق نیز پررنگ است. برای کسب اطلاعات بیشتر وبلاگ فعالیت متاورس ملی در حوزه بهداشت و درمان  و بهبود زندگی افراد چیست؟ را مطالعه کنید.

اصلاح مدل پزشکی و درمان با متاورس

متاورس در حال تغییر و اصلاح مدل پزشکی فعلی است,” دکتر گه گفت. “تئوری‌های پایه و فناوری‌های مرتبط که بیماری‌های عروقی را به متاورس متصل می‌کنند آماده شده‌اند و ما در حال معرفی آنها به عمل بالینی هستیم.

“به عنوان مثال، من بیماری در نانجینگ، استان جیانگسو دارم که علائم قلبی دارد. بر اساس علائم او و داده‌های دریافتی از تجهیزات پوشیدنی، ما از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) برای ایجاد یک اتاق مشاوره دیجیتال استفاده می‌کنیم تا تشخیص از راه دور برای بیمار ارائه دهیم. این روش کارآمد و راحت است و دسترسی به خدمات پزشکی برای بیماران دوردست را افزایش می‌دهد.”

دکتر دنیل پینیرو از فدراسیون جهانی قلب افزود: “فناوری هوشمند می‌تواند به پیشگیری، تشخیص، درمان و مدیریت کلی بیماری‌ها کمک کند. کارشناسان در سراسر جهان با همکاری هم برای افزایش آگاهی عمومی در مورد سلامت، بهبود سلامت قلب و کاهش بار بیماری‌های قلبی و عروق تلاش می‌کنند. امیدواریم تا سال 2030 بتوانیم بار جهانی بیماری‌های قلبی و عروق را به یک سوم کاهش دهیم.”

خروج از نسخه موبایل