نشانه های بلوغ بازار NFT

نشانه های بلوغ بازار NFT

با گسترش فروش فراتر از اتریوم، بازار NFT نشانه‌هایی از بلوغ را نشان می‌دهد

اخبار متا / بین ژانویه و مارس 2022، حجم معاملات توکن غیرقابل تعویض ( NFT ) از شروع گرم ژانویه کاهش یافت، اما تعداد معاملات در شبکه‌های خارج از اتریوم (ETH) به میزان قابل توجهی افزایش یافت  – که نشان‌دهنده گسترش بازار NFT با گسترش پذیرش در سراسر اکوسیستم است. بر اساس گزارشی که اخیراً توسط و ارائه دهنده اطلاعات dapp DappRadar منتشر شده است .

این شرکت می گوید که بازار NFT در حال حاضر پس از شروع تاریخی سال 2022 در حال گذراندن دوره تثبیت است. در سه ماهه اول سال جاری، NFT ها حدود 12 میلیارد دلار در معاملات تولید کردند در حالی که تعداد فروش و معامله گران منحصر به فرد در حال افزایش بود. 

ماه گذشته، فضای NFT 31.4 میلیارد دلار در معاملات ایجاد کرد که 62 درصد آن از بازار LooksRare بود.

به گفته DappRadar، برای مقایسه دقیق‌تر، بازار NFT بدون احتساب فعالیت در LooksRare، 12 میلیارد دلار در سه ماهه اول تولید کرد که نسبت به حجم ثبت شده در سه ماهه چهارم 2021 اندکی 2 درصد کاهش داشت.

فعالیت NFT در بلاک چین های خارج از اتریوم – مانند Avalanche (AVAX) ، Flow (FLOW) ، Polygon (MATIC) و Solana (SOL) – همانطور که در گزارش پیشنهاد شده است، در حال افزایش است.

این افزایش تعداد فروش که در بلاک چین های غیر از اتریوم اتفاق می افتد، نشانه مثبت دیگری برای بازار NFT است. تعداد معاملات انجام شده در Avalanche در مقایسه با سه ماهه قبل 582 درصد افزایش یافته است، در حالی که فروش ایجاد شده در Solana و Polygon نسبت به سه ماهه 34 درصد افزایش یافته است.

این امر DappRadar را به این نتیجه رساند که فضای NFT نشانه هایی از بلوغ را نشان می دهد.

پروژه‌های برتر اتریوم NFT بازاری تثبیت شده دارند که ممکن است برای اکثر مردم دور از دسترس باشد. بنابراین، مثبت است که ببینیم NFT ها در سایر شبکه ها نیز در حال افزایش سرعت هستند و نشان می دهد که پذیرش NFT تازه شروع شده است.

DappRadar گفت: بین ژانویه تا مارس 2022، آزمایشگاه‌های یوگا ، نیروگاه پشتیبان باشگاه قایق‌های تفریحی Bored Ape (BAYC)، سرمایه‌گذاری 450 میلیون دلاری را به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz (a16z) جمع‌آوری کرد که برندهای Animoca را نیز شامل می‌شد.

سازندگان BAYC در اوایل ماه مارس پس از به دست آوردن IP CryptoPunks و Meebits ، دو مورد از محبوب‌ترین مجموعه‌های NFT که قبلاً متعلق به Larva Labs بودند، سرفصل‌ها را جلب کردند . بر اساس این گزارش، این اقدام آزمایشگاه‌های یوگا را به عنوان یکی از مرتبط‌ترین برندها در Web3 معرفی کرد. 

NFTهای Yuga Labs در حال حاضر “44 درصد از ارزش بازار 100 مجموعه برتر NFT اتریوم را نشان می دهند” و افزود: “هیچ گروه دیگری در فضای NFT حتی از نظر تسلط نزدیک نیست.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *